16 Mart 2012 Cuma











Biraz resim getirdim.Ara katı sabitlemeden duvar, zemin ve elektirik tesisatının döşenmesini bitirmek istedim.Bu yüzden bütün odaların duvar ve zeminlerini döşedim.Bunun dışında aralardan sarkan kablolar oda tavanlarına giden elektrikler, dekorasyona göre fazladan aplike vs...için elektirik uçları bıraktım.Odalardaki ışıkları görebileceğiniz bir fotoğrafta çekmeliymişim ama atlamışım:( Kırmızılı bölümü oturma, mavi odayı banyo beyaz bölümü yatak odası ve pembeli bölümüde çocuk odası olarak düşündüm.Çatı katı içinse hayallerim sonsuz.











Derinlik ve bu odanın içine koyacağım eşyaların daha hoş durması adına duvarların alt bölümünü düz bir krem rengine çevirmeyi düşünüyorum. Gelelim merdivene çalışmazsam olmaz dediğim parçalardan biri. Ne düşündüm ne düşündüm karton dedim, alçı dedim; dedimde dedim. Kalıpsız olmayacağı için bir hayli yapılışına karar vermekte düşündüğüm merdivenin en büyük sorunu katlar arasındaki geçiş hesaplamasıydı.Kalıbına karar vermeden önce bir ölçü almalı kağıtla lle yapayım derken birde ne göreyim kartondan oluşturduğum akardiyon görüntü benim için yeterli bir kalıpmış.Bazen çözüm çok basittir ama siz ulaşılmaz bir yerlerde arasınız.bu da bana, insanın en büyük yanılsaması gelir .



Özellikle ölçüleri uymadığı için yarım bıraktığım ilk denemem ve daha sonra daha ayrıntılı olarak çalıştığım şu anki merdivenin kalıbını fotoğrafladım size. Kalıbı belirdiğim çizgi aralıklarından yelpaze yapar gibi katladım. Kenarlarda basamakların dışında kalen kare bölümleri üçgen şeklinde içe doğru kestim.Merdiven şeklini aldığında bu bölümler üst üste gelerek tekrar bir kare oluşturdu ve merdivenin alt kalınlığı kendiliğinden çıktı.Sağ taraf duvara merdiveni sabitlemede kolaylık sol görünen kısımda diğer yapmayı bıraktığım örneğe göre daha gerçekçi bir dış görünüm sağlamada yararlı oldu.Anlatayım derken inşallah dahada kafa karıştırmadım.Son olarakta en ince balsa ağaçını kalıbın üzerine yapıştırarak ahşap görünümünü kazandırdım.Trabzanlarıda çok ince çıtalardan oydum.


Trabzan başı için ayrı bir parça yapmayı düşünüyorum.Bu arada yukarki fotoğrafta yanda ev içindeki odalar arası kapılar için yine balsadan çalıştığım örnek yakından görebilirsiniz.Onunda camı eksik.İlerlemelerle burda olacağım inşallah.

10 yorum:

  1. Bir bebek evi yapıyorsunuz ne güzel sevgili Kondor benimde planımda.Kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esen , asıl direk bebek evi yaparak başlamak istemiştim ama marangozdu oydu buydu derken oda ile olaya girdim şükür kavuşturuna durumu anlayacağın

      Sil
  2. Bu ev bitince, oynamak için gelsem izin verirmisiiin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banuca sırada kızım var zaten annem bu sefer bana yapıyor diyor artık paylaşırsınız::)

      Sil
  3. Bittiğinde harika olacak özellikle ışıklandırmayı merak ediyorum ççok. Mutfak yapmayacak mısın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutfak çalıştığım ve odalarım çalışmak istediğim diğer odalar için anca yetti için vazgeçtim ama mutfaksızda ev olmaz niyeyse bu kadar gerçek, öyle işte.Işıklandırmayı çekip acil en geç Ptesi ekliyorum söz.

      Sil
    2. Açık mutfak veya bar mutfak yap salona:))

      Sil
    3. fiamma odalar o kadar küçük oldu ki şu anda oda ölçülerine uygun olmasına rahmen yaptığım koltuk salonu doldurdu bakalım hele bi en çok istediklerimi çalışayımda,Nasılsa mutfaktan hevesimi almış durumdayım.

      Sil
  4. harika gidiyor, merakla bekliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sarı Melek ve tabiyki hepinize teşekkürler.

      Sil